dimecres, de desembre 12, 2007

Les meves actrius preferides (III): Mercè Martínez

La Mercè és increïble, m'encanta!!!
...actualment estic en una època en que la Mercè és, dintre les meves actrius preferides, la millor. Jo la he conegut gràcies a la fantàstica sèrie de TV3, PORCA MISÈRIA. Me'n recordo que des del principi de la sèrie que el personatge de la Natàlia em va agradar molt. És el meu personatge preferit i a partir d'aquest 'apreci' al personatge vaig arribar a saber qui era la FANTÀSTICA actriu que s'hi amaga al darrere: la Mercè Martínez.
Per la seva extènsa biografia: http://www.mercemartinez.com/htm/bio.html
La pàgina web oficial: http://www.mercemartinez.com

Noriol vilao fa gaire vaig anar a veure al teatre Batrina de Reus 'Le Mani Forti', una obra de teatre de Marco Calvani i dirigida per Marc Martínez. Els actors n'eren la Mercè i l'Oriol Vila.

mercè

Us la recomano moltíssim, a mi em va encantar. Està basada en el següent:

<<El vespre del 21 de febrer de 2001, Erika i Omar, dos estudiants de 16 anys, van matar a ganivetades, gairebé cinquanta, la mare i el germà petit d’ella. Sense cap motiu aparent, sense cap mòbil. Per la seva condició de fills d’una Itàlia benestant, el fet va colpir profundament l’opinió pública i el cas dels dos adolescents, tant en els seus aspectes penals com en els privats, va mantenir-se en primera línia d’actualitat durant mesos.

Al cap de cinc anys justos, Erika i Omar, volgudament sense nom en el text, tornen a reviure damunt de l’escenari els dies que van precedir aquell vespre tràgic que els va convertir en protagonistes.

Inspirada lliurement en la seva història, le mani forti no es perd en judicis ni condemnes, sinó que intenta posar de relleu els malsons i la neurosi dels joves d’avui i els de les seves «víctimes» potencials.

La fantasia s’allunya de la crònica en un complex i delicat intent de reconstruir i explorar l’origen d’aquella follia destructiva que els va conduir a l’horror. Alhora, dóna vida a dos personatges que ens deixen atònits per la seva irracional humanitat i «innocència» i que fan que ens sentim mortals i, sobretot, assassins. >> [extret de la pàgina web, http://lemaniforti.com]

La interpretació de la Mercè en aquesta obra va ser genial, no hi pot haver cap mena de dubte que és una actriu genialíssima.

(al sortir de l'obra li vaig demanar un autògraf!)

Bé, res més per avui. I a reveure!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Caram, si la Mercè Martínez ho llegeix potser t'enviarà un regalet per Nadal.

Una suggerència: on poses He llegit..., estaria bé que fos: Últimament he llegit... i hi constessin els que has llegit durant els últims mesos i, per donar-li més valor, amb unes ratlles de comentari/crítica/valoració sobre cadascun.

Carme ha dit...

Només recordo haver-la vist a Porca Misèria, però m'agrada molt com interpreta el seu personatge, bé, aquesta temporada no he seguit la sèrie, però crec que la millor va ser la primera!!!